BAYLINER,
Since 1957

A BAYLINER BOATS története

J. Orin Edson egy szenvedélyes hajóversenyző, és született vállalkozó eladta versenyhajóját a Washington állam béli Seattl-ben, majd megalapította első hajókereskedését Advanced Outboard Marine (AOM) néven

BaylinerLegacy_oroksegSzerény kezdetek
A BAYLINER BOATS története az 1950-es években kezdődött, mikor J. Orin Edson egy szenvedélyes hajóversenyző, és született vállalkozó eladta versenyhajóját a Washington állam béli Seattl-ben, majd megalapította első hajókereskedését Advanced Outboard Marine (AOM) néven.
Az AOM 1957-ben értékesítette az első Al Koffel és testvére által Tacomában fából épített BAYLINER-t.
Edson 1958-ban megnyitotta használt hajókat és hajó motorokat forgalmazó bemutatótermét, és sikerült a Mercury Marine hivatalos forgalmazóvá válnia.

 

Gyors növekedés
Edson versenyképessége növelése érdekében belevágott a hajóépítésbe is. 100 $-ért megvette a BAYLINER nevet, és 1966-ban már ezen a néven megkezdte üvegszálas hajók építését. Az első üvegszálas BAYLINER hajók a Washington állam béli Marysville-ben készültek egy pajtában.
A termelés volumene emelkedett, így a gyártó üzem 1968-ban egy bérelt Arlingtoni világháborús hangárba települt át. Ekkorra már több mint 100 BAYLINER viszonteladó működött az Egyesült Államokban és Kanadában.
Egy évvel később, 1969-ben készült el az első BAYLINER összeszerelő üzem ugyancsak Arlingtonban. A következő 40 évben ez az üzem lesz a BAYLINER gyártásának központja.

 

BaylinerLegacy [16]Innováció – gyártás és tervezés
Az 1970-es évekre igen nehéz helyzet alakult ki a hajózási ágazatban. Mint sok más vállalatnak, a BAYLINERnek is megszorításokat kellett bevezetnie. A Minnesota-i gyár bezárását követően a BAYLINER vezetői egyedi megközelítéssel mentek a problémák elé. A szakképzett munkaerő elbocsátása helyett kidolgoztak egy korszerű tervet a gyártás átszervezésére, mellyel optimalizálható volt a teljes hajóépítési folyamat. Az új irányelvek nem csak a hatékonyabb gyártási folyamatok bevezetését és minősig anyagok használatának megkezdését eredményezték, hanem új alapokra helyezték a vállalat, a munkatársak és a BAYLINER kereskedők közötti kapcsolatot is. Az új szemléletmódnak, és rendszereknek köszönhetően komoly megtakarításokat sikerült elérni, és a munkatársak megtarthatták állásaikat.
A program annyira sikeres volt, hogy az elkövetkező három évben további négy gyárban kezdődhetett meg BAYLINER hajók gyártása.

Sikerek

BAYLINER elkötelezettsége a minőség és a fejlesztések mellett folyamatos. 1982-ben a BAYLINER elsőként mutatta be utánfutóval csomagként értékesítésre kerülő beépített motoros hajóját.

Ugyanebben az évben a Motorcsónak Magazin a BAYLINER Capri modelljét választotta az Év Hajójának az innovatív modellt piacra dobását a hajógyártás fontos mérföldköveként említve.

1985-ben a Motorcsónak Magazin a BAYLINER 1600 Cuddy modelljét a „Best Value” díjjal jutalmazta a 10.000 $ alatti hajók kategóriájában.

1994-ben a BAYLINER 1700-as Capri LS kapta ez a díjat. A Capri kilenc egymást követő évben nyerte meg a „Powerboat Award for Product” díjat. Emellett 1997-ben, 1998-ban a 2050-es Capri nyerte el a „Best Buy Award” díjat is.

Ezek az elismerések megerősítették, hogy a BAYLINER helyes utat követ, és eredményes azon törekvése, hogy hajói minden család számára elérhető árúak, és emellett kiváló minőségűek legyenek.
1991 és 1995 között az Egyesül Államokban ebben a kategóriában eladott minden negyedik hajó BAYLINER volt.

És ahogy mondják: „ a többi már történelem”